,

Interviu cu Alexandru Glod

Continuăm seria de interviuri cu membri Toastmasters care au avut realizări deosebite. În această lună, invitatul nostru este Alexandru Glod. El este VP Education la Toastmasters Club Bucharest, Trainer și Storyteller și în cei peste 5 ani de experiență, a format peste 1000 de persoane în Public Speaking, Storytelling și Leadership. Co-fondator în proiectul Stai Să-ți…

By.

min read

11221808_1014825091890644_2595352289057201792_o

Continuăm seria de interviuri cu membri Toastmasters care au avut realizări deosebite. În această lună, invitatul nostru este Alexandru Glod.

El este VP Education la Toastmasters Club Bucharest, Trainer și Storyteller și în cei peste 5 ani de experiență, a format peste 1000 de persoane în Public Speaking, Storytelling și Leadership.

12029565_499989336834302_4951954121411564671_o

Co-fondator în proiectul Stai Să-ți Povestesc și al Comunității de Storytelling, el a fost invitat să vorbească despre importanța poveștilor la TEDx University of Piraeus în mai 2015 și la TEDx Bacău, în octombrie 2015.

12095261_1169775989718077_4451530828727434418_o

 

„Erorile, eșecurile și experiențele personale sunt valuta cea mai de preț dintr-o companie, iar păstrarea lor în seifuri nu va duce la altceva decât la sărăcirea companiei și a celor care fac parte din ea.”

 

Alex, ce este storytelling-ul şi în ce situații este util?

Traducerea cea mai potrivită pentru Storytelling este Arta Povestirii. Practic, vorbim despre arta de a relata un eveniment sau o experiență printr-o poveste captivantă, credibilă și vie. Este o abilitate foarte des întâlnită în jurnalism și în literatură și din ce în ce mai prezentă în discursuri, în business și în educație.

Cum ți-a venit ideea de a face o comunitate de storytelling? De la ce a pornit totul?

Am pornit de la ideea că fiecare dintre noi are o poveste care merită spusă și că poveștile ne aduc împreună. Din păcate, în multe comunități de oratorie găsim discursuri clișeicie de genul 3 Pași, 2 Ingrediente, Cum să ajungi la succes. Oamenii s-au săturat de o astfel de abordare. În Comunitatea de Storytelling ne-am propus să împărtășim experiențe de viață prin povești autentice în care oricine se poate regăsi. Încurajăm povestitorii să fie vulnerabili și să nu încerce să fie “senzaționali”.

La ce te-a ajutat experienta din Toastmasters pentru a crea aceasta comunitate?

Mi-a fost de foarte mare folos structura bine organizată pe baza căreia funcționează Toastmasters. Am avut multe de învățat din fiecare rol de întâlnire și cu fiecare manual parcurs. Acum din rolul de VP Education, îmi dau seama cât de importantă este infrastructura de învățare pentru o comunitate de practică.

Cum crezi că ar putea beneficia alți membri Toastmasters de storytelling?

Cu siguranță storytelling-ul ar îmbogăți experiența de dezvoltare a unui Toastmaster. Poveștile completează foarte bine un discurs și îl fac mult mai uman, mai relatabil și ușor de urmărit. În plus, va beneficia și publicul, care este mult mai implicat printr-o poveste, decât printr-un discurs clasic – https://hbr.org/2014/10/why-your-brain-loves-good-storytelling/

Cu ce companii ai colaborat până acum şi în ce fel?

În 2015 am avut ocazia să lucrăm cu reprezentanți ai unor companii precum Oracle, Endava, Point Connections, Optimize, RINF, HP, Citi Bank, GMP și cu persoane publice precum Paul JR Renaud. Ei au participat la training-urile noastre sau au participat în programul nostru de coaching. Ne-am îndreptat eforturile către performanța lor în prezentările pe care le țin la evenimente sau în companie.

Faci şi coaching individual pentru storytelling? În ce constă?

Programul de coaching presupune cel puțin 6 ședințe de lucru. Pe parcursul lor, lucrăm la structura poveștilor sau prezentărilor, la dicție și la varietatea vocală, la limbajul corpului și la design-ul vizual al prezentărilor. Adaptăm fiecare lecție la scenariul real pentru care clienții se pregătesc. În funcție de nevoile lor, includem în program și înregistrarea video a discursurilor, asistență în pregătirea logistică a prezentării și evaluarea prezentării pentru care s-au pregătit.

În ce stadiu este proiectul tău? Ce planuri de viitor ai?

În decembrie 2015, împlinim un an de când am lansat proiectul Stai Să-ți Povestesc și pot spune că a fost un an cu multe surprize. Dacă mi-ar fi spus cineva că în 2015 aveam să fiu invitat de două ori la TEDx și că aveam să lucrez cu persoanele despre care vorbeam mai înainte, cred că îl catalogam un pic prea visător. Am avut un început foarte frumos, dar distracția abia începe. Ne așteaptă foarte multă muncă de aici încolo. Vrem să lucrăm cu mai multe companii anul viitor și să ne extindem impactul și în mediu educațional. Anul acesta am lucrat cu o grădiniță privată și cu profesorii Colegiului Tehnic Unirea din Pașcani, iar cea din urmă colaborare ne-a dat speranță că putem aduce și aici un impact semnificativ. Avem multe mici proiecte în vizor, dar toate la timpul lor.

Şi la final – pe plan personal cum te-a ajutat ceea ce faci? Faci bani doar din storytelling?

M-a ajutat enorm storytelling-ul pentru că m-a forțat să fiu mult mai empatic, mult mai înțelegător și mult mai apropiat de familie, de iubită, de prieteni și de clienți. Mi-a dat ocazia să fac ceva bun din toate experiențele mele ratate de-a lungul anilor care acum servesc ca surse de inspirație pentru alte persoane. Momentan, din storytelling ne câștigăm pâinea. Nu câștigăm cât să ne permitem coloane oficiale sau vacanțe în Turcia, dar pentru că facem ceea ce ne place, pentru noi este o mică avere.

1375169_372745106223671_8986937986382820878_n

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *